Har begynt på Folkehøgskole - Feil valg? Trenger hjelp

For alt som ikke har med trommer å gjøre.
Svar
Brukeravatar
Zorlee

Har begynt på Folkehøgskole - Feil valg? Trenger hjelp

Legg inn av Zorlee » 29 aug 2008 10:39

Heisann dere!
For de av dere som ikke vet hvem jeg er, så kan jeg begynne med å skrive litt om meg selv..
Jeg er en 18 år gammel gutt som nettopp har begynt på folkehøgskole. Jeg har gått der i 2,5 uker, og lurer virkelig på om det er dette jeg har lyst å bruke året på.
Jeg har lenge vært svært seriøs når det kommer til musikk og trommespilling. Mitt største ønske er å studere utøvende musikk et eller annet sted i Verden (gjerne Norge, hehe), og elsker virkelig alt som dreier seg om musikk.
Nå går jeg på folkehøgskole, på en friluftslivlinje. Vel, jeg synes ikke ting er veldig gøy. Det er begrenset hvor mye jeg kan spille trommer, og det hele føles på en måte svært meningsløst ut. Jeg får ikke legge opp dagene selv, og det hele følses også svært leirskoleaktig ut, noe som jeg ikke synes er en positiv ting.
Alltid har jeg vært svært introvert (får energi av å være alene), men er også svært sosial og liker gode mennesker. Nå som jeg er her på folkehøgskole er jeg mye for meg selv, og en del med andre. En del folk på skolen er koselige (selvfølgelig noen drittsekker også, men sånn er det), og lærerene er veldig bra.
Jeg har bestemt meg for at jeg skal gå noen uker til før jeg bestemmer meg om jeg skal bli eller ikke.
Alternativet er å reise hjem for å ta et friår. Da vil jeg jobbe (gjerne 3-4 dager i uken), samt øve mye trommer, spille mye ute og reise en del. Jeg vil også ta opptaksprøver på musikkutdanning i Kristiandsand, Bergen, Trondheim og København. (Dette kan jeg ikke, hvis jeg går folkehøgskole, da jeg ikke får øvd nok, samt at vi er på en lang tur i tiden hvor opptaksprøvene gjennomføres).

Har dere noen tips, kommentarer eller anbefalinger?
Alt er av interesse! Jeg er svært forvirret, og vil ha et best mulig år. Allikevel har jeg ikke lyst å punge ut drøssevis av penger på en skole der jeg ikke trives...
Jeg føler også at jeg er litt alene om dette, for absolutt alle andre elsker jo folkehøgskoler, og sier at det er det beste året i sitt liv. Personlig kjenner jeg ikke på denne følelsen, og er mest gira på å reise hjem for øyeblikket. Men som sagt, jeg har bestemt at jeg skal på skolen 1 mnd. før jeg bestemmer meg, slik at ikke kun følelser avgjør, men også litt fornuft.
Vet at det gjerne er litt rart å spørre om noe som dette på et trommeforum, men prøv å være så objektive som mulig! =)
Håper på noen visdomsord!

Hilsen frustrert folkehøgskoleelev...
=)
Hard work beats talent any day!

Brukeravatar
Acronomic
Sted: Molde/Bergen

Re: Har begynt på Folkehøgskole - Feil valg? Trenger hjelp

Legg inn av Acronomic » 29 aug 2008 11:13

Det året jeg gikk på folkehøyskole var definitivt et av de beste årene jeg har hatt. Jeg gikk riktignok i en musikk-klasse, og spilte trommer i timesvis hver dag, hadde tilgang på studio osv. Greit nok at du går på folkehøyskole, men har du valgt feil skole eller linje hjelper det jo lite! Jeg ville gitt det et par uker til før jeg bestemte meg, det høres jo ut som du har gode planer om du skulle velge å reise hjem.

Brukeravatar
Olav

Legg inn av Olav » 29 aug 2008 11:27

Av rein nysgjerrigheit: kvar går du på folkehøgskule?
Gretsch -- Catalina Club Jazz
Paiste / Sabian

Brukeravatar
Zorlee

Legg inn av Zorlee » 29 aug 2008 16:58

Jeg går Sagavoll folkehøgskule!
Ja, jeg skal gi det et par uker til før jeg bestemmer meg, men jeg føler virkelig at linjen er helt feil, samtidig som jeg ønsker mer tid til ting jeg ønsker å gjøre...
Arh, frustrerende!
Hard work beats talent any day!

skarvid
Sted: HAmmerfest

Legg inn av skarvid » 30 aug 2008 09:47

har de en musikklinje der du går?
An Escalator can never break.. it can only become stairs -Hedberg-

Sonor Force 2007 Amberfade
Bosphorus Gold

skarvid
Sted: HAmmerfest

Legg inn av skarvid » 30 aug 2008 09:48

Acronomic skrev:Det året jeg gikk på folkehøyskole var definitivt et av de beste årene jeg har hatt. Jeg gikk riktignok i en musikk-klasse, og spilte trommer i timesvis hver dag, hadde tilgang på studio osv. Greit nok at du går på folkehøyskole, men har du valgt feil skole eller linje hjelper det jo lite! Jeg ville gitt det et par uker til før jeg bestemte meg, det høres jo ut som du har gode planer om du skulle velge å reise hjem.
hvor gikk du ?
An Escalator can never break.. it can only become stairs -Hedberg-

Sonor Force 2007 Amberfade
Bosphorus Gold

Brukeravatar
bugge

Legg inn av bugge » 30 aug 2008 11:32

Kjenner flere som har gått musikk på Sagavoll, og har hatt gode opplevelser med det. Mulig å få bytte?
Zz skrev:Argumentet "ikke kritiser noe hvis du ikke kan gjøre det bedre selv" står like støtt som en afrikansk stråhytte. Verden ville vært ganske vanskelig hvis man bare kunne kritisere de som var dårligere enn deg. Barnehageargument, spør du meg.

Brukeravatar
Acronomic
Sted: Molde/Bergen

Legg inn av Acronomic » 30 aug 2008 11:51

skarvid skrev:
Acronomic skrev:Det året jeg gikk på folkehøyskole var definitivt et av de beste årene jeg har hatt. Jeg gikk riktignok i en musikk-klasse, og spilte trommer i timesvis hver dag, hadde tilgang på studio osv. Greit nok at du går på folkehøyskole, men har du valgt feil skole eller linje hjelper det jo lite! Jeg ville gitt det et par uker til før jeg bestemte meg, det høres jo ut som du har gode planer om du skulle velge å reise hjem.
hvor gikk du ?
Trøndertun Folkehøgskole. ;)

Brukeravatar
Seasons
Sted: Nesodden
Kontakt:

Legg inn av Seasons » 02 sep 2008 13:49

Noe som ikke stemmer helt her - hvis du er interessert i å drive med musikk og trommer; hvorfor i all verden søkte du deg inn på friluftsliv og ikke musikk?
Tama Rockstar
Last.fm
I have found some kind of temporary sanity in this shit, blood and cum on my hands

Brukeravatar
M.F.
Sted: Elverum

Legg inn av M.F. » 02 sep 2008 19:53

hvis jeg var deg, hadde jeg nok sluttet, noe som du egentlig har bestemt deg for. for det å gå på ei linje du ikke liker er ingen vits,(av egen erfaring) jeg ville undersøkt om det var mulig å bytte til musikklinje hvis dette er mulig, hvis det er musikklinje der du går nå.
For Those About To Rock We Salute You!!!

Tama Starclassic BB
Paiste 2002

Grimen: http://www.facebook.com/home.php#!/page ... 7518713778" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
hyffi
Sted: Fauske, Nordland

Legg inn av hyffi » 06 sep 2008 13:34

Seasons skrev:Noe som ikke stemmer helt her - hvis du er interessert i å drive med musikk og trommer; hvorfor i all verden søkte du deg inn på friluftsliv og ikke musikk?
Det sier jeg også!!
Du skulle kommet opp til Mosjøen, på den folkehøgskolen jeg går på! Toppen Folkehøgskole. Jeg går bandlinja, og vi spiller så og si hele tiden! Etter to uker føler jeg at jeg kjenner nesten alle. Har allerede merket fremgang i trommespillingen min :)

2112
Sted: Kristiansand

Legg inn av 2112 » 06 sep 2008 21:21

Får dere noe undervisning eller styrer dere det meste sjøl?

Svar