Siste Ordet #2

For alt som ikke har med trommer å gjøre.
Brukeravatar
Justice
Sted: Høyjord - Andeby

Re: Siste Ordet #2

Legg inn av Justice » 12 jul 2011 13:54

Eneste jeg sliter med å få til, er dobbelbasspartiene, siden jeg ikke husker hva som kommer når. Også sliter jeg med noen fills her og der, resten er ikke så utolig vanskelig, synes jeg.
Jeg er veldig fornøyd med Eliminator'en min :D Prøvde røde cams i går, var visst ikke helt min stil, så prøvde de hvite. Jeg likte de bedre. Har spilt med de sorte til nå.

Jeg sliter også med pre-chours og introfill i Natural Born Killer :P Burde satt med bedre inn i det, kanskje det finnes noter på det :hmm:

Brukeravatar
Justice

Legg inn av Justice » 14 jul 2011 17:47

Da blir det kanskje BMW E46 på meg :D Hjelper litt på lommeboka hvis mopeden blir solgt i helgen, også :D

Edit: blir nok ikke noe, men skal holde øyne og ører åpne for andre, like biler.

Brukeravatar
Justice

Legg inn av Justice » 17 jul 2011 17:18

Jævla flott vær her i dag...

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 17 jul 2011 21:02

Nydelig her også. Regnet konstant fra morgenen og frem til nå. Men jeg begynner på jobb etter ferien i morra, så jeg driter i været nå. :D
Klikk her for å besøke oss på Facebook.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Ta kontakt med oss på dag @ trommeportalen.no

Brukeravatar
ToBBa
Sted: Mandal
Kontakt:

Legg inn av ToBBa » 17 jul 2011 22:26

posten/bring kan brenne! :realmad:
viktors skrev:
Zz skrev:Hva er en lol?
Det er en zildjian.
***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****

Trommer

Legg inn av Trommer » 17 jul 2011 23:13

ToBBa skrev:posten/bring kan brenne! :realmad:
Å?

Brukeravatar
vegarddrummer
Sted: Nord-Hordaland

Legg inn av vegarddrummer » 17 jul 2011 23:53

premiersettet du kjøpte som er blitt skada under frakt :thumbdown: ? (ren gjetting :p )
Avenged Sevenfold er tingen!!!

Tama Starclassic Maple i Brown Fade viewtopic.php?f=4&t=6713&p=165099#p165099" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ToBBa
Kontakt:

Legg inn av ToBBa » 18 jul 2011 00:28

vegarddrummer skrev:premiersettet du kjøpte som er blitt skada under frakt :thumbdown: ? (ren gjetting :p )
Nei ikke så galt heldigvis.

Settet blei sendt fra England fordelt på 2 kolli. Begge pakkene kom inn i landet likt, men så har fraktpapirene for begge kassene hengt på kasse nr 1.Men det har jo selvfølgelik ikke den idioten som har tollbehandla kassene skjønnt.
Så selv om de jævla sommervikarene for sikkerhets skyld først feilsendte kasse 1 til Molde så fikk jeg kasse 1 på fredag i god behold.
Kasse 2 er enda til tollbehandling. Fikk et brev fra posten om at jeg måtte sende inn papirer som dokumenterer pakkens innhold og verdi, noe jeg også har gjort. Helt greit det, pakken er ikke sendt som gave, og jeg skal fint betalle den jævla mva'n bare jeg får trommene mine!!! Blir dritstressa av de idiotene!Gud veit hva de finner på inne på lageret sitt. :realmad: :realmad: :realmad:
viktors skrev:
Det er en zildjian.
***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****

Brukeravatar
vegarddrummer
Sted: Nord-Hordaland

Legg inn av vegarddrummer » 18 jul 2011 00:32

posten her tillands er noe søppel. frister nesten å reise ned til tollen å hente tinga selv
:realmad:

da eg bestilte demon driven gikk det heldig vis fort for seg i tollen men den ble liggende på et postkontor i bergen i ei uke for de skjønte ikke hvor den skulle :thumbdown:
Sist redigert av vegarddrummer den 18 jul 2011 01:38, redigert 1 gang totalt.
Avenged Sevenfold er tingen!!!

Tama Starclassic Maple i Brown Fade viewtopic.php?f=4&t=6713&p=165099#p165099" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Freddemor
Sted: Oslo

Legg inn av Freddemor » 18 jul 2011 01:18

Aaah! Endelig leilighetskjøp! Da kan man senke skuldrene! Sykt behagelig! Så var det bare å finne et sted til akustiske trommer da...
Mapex Saturn - Diril - Bosphorus - Meinl
http://www.myspace.com/photoplankton
Erik Smith skrev:Vi må huske at livet ikke dreier seg BARE om musikk og trommer! ...Vi har jo cymbaler også!

Brukeravatar
Wildbird
Sted: Halsnøy, Sunnhordland

Legg inn av Wildbird » 19 jul 2011 20:03

Kjipt, Torbjørn.
Rastlaus venting på Bring-bilen no, finnes ikkje noko verre. Gleeeeer meg!
Sensuell trommelurifaks!
Ludwig Accent Custom OPPDATERT

Brukeravatar
MEB
Sted: Fosser

Legg inn av MEB » 20 jul 2011 01:21

Godt guttungen er kvalitetsbevisst.

Resten av bandet hadde gnudd og gnåla om at de ville flytte øvingslokale til bandbingen (1 mil unna) isteden for å spille hjemme hos oss, hvor allt er tilrettelagt med trommer, forsterkere og middag før øving. Alle andre øver jo der så da måtte jo dette stedet bare være bedre. Det ville bli så lettvint mente de. Der var det jo sanganlegg, forsterkere og trommesett. Bare "plug'n play".
Nuvel. Etter mye mas og sutring gikk han med på å prøve denne så flotte bandbingen hvor det bare var å sette seg ned bak trommesettet og spille i vei. Og far kjørte sønn til bandbinge og ble med inn for å se inni denne oppskrytte kassa som de hadde pratet så varmt om.
Sønn ble først rød i ansiktet når han så trommesettet. Han ble mørkerød i ansiktet etter å ha prøvd settet en halv gang. ...og han ble svart i ansiktet da basstrommepedalen la seg død over beinet hans. Far ante uråd og begynte sporens rex å gjøre noen nødreperasjoner for å få settet spillbart igjen. Det gikk dårlig.
Vel. Jeg har over 30 års fartstid som trommeslager og skjønte vel egentlig at det trommesettet kunne ærklæres dødt der og da. R.I.P. Premier med orginalskinn fra da det var levert, Lealaust skarpstativ, død basstrommepedal, basstrommebein som ikke sitter fast og tam-tam som siger ned etter å bli påført 3 slag. R.I.P. Stagg cymbal med 15 cm sprekk og stol som ikke kan justeres.
Guttungen klikka i vinkel, sa høyt og tydelig "å spille på sånn raklete drit gidder jeg ikke. Tusen takk for meg" ...også gikk han rett ut av bandbingen i sinne.

Jeg har alltid sagt. Det å la unger spille på dårlige instrumenter, tar vekk spillergleden dems. Det er bare så synd at kommunen ikke har skjønt dette. De kjøper inn noe billige greier, putter dette inn i en brakke, klapper seg på brystet og synes de har vært kjempeflinke og tilrettelagt for kulturell aktivitet. De har tilogmed ordnet med en som har ansvaret for bandbingen. ...han leverer ut nøkler, ...og gir de som ikke rydder kjeft.
Dæven så bra... en raring som ikke veit opp eller ned på ei blokkfløte har ansvaret for at utstyret er fungerbart.

Vel. Gutta kunne jo ha fortsatt å spille hjemme hos oss. Der er det også "plug'n play" Der er det utstyr som pleies og passes på. Der er det tilogmed middag før øving.
Men det vil de jo ikke så da kan de sitte sultne i bandbingen sammen med det falleferdige trommesettet uten trommeslager. Guttungen øver heller hjemme hvor det finnes utstyr som inspirerer spillergleden. For da er det gøy å spille.

PS: Trommeslager (14) søker metalband :cool:
Tinitus? ...HÆÆ, var det TINITUS du kalte det dyret? Du må slutte å mumle sånn.....

Brukeravatar
ToBBa
Kontakt:

Legg inn av ToBBa » 20 jul 2011 09:23

Kjip historie MIB. Sånn er det desverre i altformange kommuner her til lands. De aller fleste er ekstremt dårlig stillt. Her i byen finnes det ikke engang et slikt tilbud...Kommunen her har ikke et eneste tilbud til ungdom som trenger en plass å øve, og Mandal kommune har over 15.000 innbyggere. Det er forjævlig. :realmad: De har råd til å bygge et nytt såkallt "kulturhus", og invistrere 1,5mill i et piano, men å mekke til ei lita brakke el. og kjøpe inn noe utstyr slik at unge kan få spilt, det har de ikke råd til, Idiotene.
viktors skrev:
Det er en zildjian.
***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****

Brukeravatar
Vargon
Sted: Ila

Legg inn av Vargon » 20 jul 2011 10:30

MEB skrev:Godt guttungen er kvalitetsbevisst.

Resten av bandet hadde gnudd og gnåla om at de ville flytte øvingslokale til bandbingen (1 mil unna) isteden for å spille hjemme hos oss, hvor allt er tilrettelagt med trommer, forsterkere og middag før øving. Alle andre øver jo der så da måtte jo dette stedet bare være bedre. Det ville bli så lettvint mente de. Der var det jo sanganlegg, forsterkere og trommesett. Bare "plug'n play".
Nuvel. Etter mye mas og sutring gikk han med på å prøve denne så flotte bandbingen hvor det bare var å sette seg ned bak trommesettet og spille i vei. Og far kjørte sønn til bandbinge og ble med inn for å se inni denne oppskrytte kassa som de hadde pratet så varmt om.
Sønn ble først rød i ansiktet når han så trommesettet. Han ble mørkerød i ansiktet etter å ha prøvd settet en halv gang. ...og han ble svart i ansiktet da basstrommepedalen la seg død over beinet hans. Far ante uråd og begynte sporens rex å gjøre noen nødreperasjoner for å få settet spillbart igjen. Det gikk dårlig.
Vel. Jeg har over 30 års fartstid som trommeslager og skjønte vel egentlig at det trommesettet kunne ærklæres dødt der og da. R.I.P. Premier med orginalskinn fra da det var levert, Lealaust skarpstativ, død basstrommepedal, basstrommebein som ikke sitter fast og tam-tam som siger ned etter å bli påført 3 slag. R.I.P. Stagg cymbal med 15 cm sprekk og stol som ikke kan justeres.
Guttungen klikka i vinkel, sa høyt og tydelig "å spille på sånn raklete drit gidder jeg ikke. Tusen takk for meg" ...også gikk han rett ut av bandbingen i sinne.

Jeg har alltid sagt. Det å la unger spille på dårlige instrumenter, tar vekk spillergleden dems. Det er bare så synd at kommunen ikke har skjønt dette. De kjøper inn noe billige greier, putter dette inn i en brakke, klapper seg på brystet og synes de har vært kjempeflinke og tilrettelagt for kulturell aktivitet. De har tilogmed ordnet med en som har ansvaret for bandbingen. ...han leverer ut nøkler, ...og gir de som ikke rydder kjeft.
Dæven så bra... en raring som ikke veit opp eller ned på ei blokkfløte har ansvaret for at utstyret er fungerbart.

Vel. Gutta kunne jo ha fortsatt å spille hjemme hos oss. Der er det også "plug'n play" Der er det utstyr som pleies og passes på. Der er det tilogmed middag før øving.
Men det vil de jo ikke så da kan de sitte sultne i bandbingen sammen med det falleferdige trommesettet uten trommeslager. Guttungen øver heller hjemme hvor det finnes utstyr som inspirerer spillergleden. For da er det gøy å spille.

PS: Trommeslager (14) søker metalband :cool:
Fint tiltak med sånne containere for øving, men det må følges opp. Noe steder der en engasjert person har ansvaret funker det rimelig bra.
Da jeg var 14 (knirk) hadde ungdomshuset kjøpt et brukt Tama imperial star sett fra 70 tallet med to basstrommer og en haug tammer. Det gikk ikke lenge før begge basstrommeskinna var godt penetrert, en eller annen reodor felgen fant løsningen og putta en blikk søppelkasse (type papirkurv på skolen) i hver basstromme, plenty klikk og uknuselige "skinn" :p
Det bli itj nå fæst ut'n skinnvæst!

Mitt Sett

Myspace

Operasjon Export

Brukeravatar
MEB
Sted: Fosser

Legg inn av MEB » 20 jul 2011 13:23

Vargon skrev: Fint tiltak med sånne containere for øving, men det må følges opp. Noe steder der en engasjert person har ansvaret funker det rimelig bra.
Da jeg var 14 (knirk) hadde ungdomshuset kjøpt et brukt Tama imperial star sett fra 70 tallet med to basstrommer og en haug tammer. Det gikk ikke lenge før begge basstrommeskinna var godt penetrert, en eller annen reodor felgen fant løsningen og putta en blikk søppelkasse (type papirkurv på skolen) i hver basstromme, plenty klikk og uknuselige "skinn" :p
Heavy metal basstrommer? :whistle:

Noen med litt ildsjel må ha ansvaret. Når jeg var ung (i forrige årtusendet) så tok vi affære selv. Vi gikk rett og slett på tiggerunde hos lokale bedrifter og hørte om det var mulig å få noe spons. Vi var jo litt i tvil om dette funket. Etter at næringslivet hadde sponset oss med nesten 20 laken syntes kommunen dette var for gæli og sponsa oss med yttligere 20 til. I tillegg til dette tipset kulturkontoret oss om diverse steder vi kunne søke om tilskuddsmidler. Det ga også kroner i kassa. Vi hadde bra med utstyr og utstyret var i tipp topp stand.
Sånn sett trur jeg en sånn bandbinge/brakke/kontainer vil fungere best med et styre hvor brukerene var representert. Da går det å "pushe" litt hardere på kommunen for å få tilstrekkelig med midler til å holde utstyret i stand. Eventuellt at man i steden for å betale 15 spenn i timen for øving, kunne betalt en medlemsavgift pr år som gikk til drift av denne øvingsbrakka. Med betalende medlemmer kan man også søke om en del tilskudd. Skaper et skikkelig miljø gjør det også når flere er sammen om noe.
Tinitus? ...HÆÆ, var det TINITUS du kalte det dyret? Du må slutte å mumle sånn.....

Svar