Rewrappe og "fikse opp" trommesett.

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...
Brukeravatar
Herr Wappi
Sted: Randaberg

Rewrappe og "fikse opp" trommesett.

Legg inn av Herr Wappi » 25 jul 2009 20:29

Raskt fortalte:
Jeg skal gjøre dette
Bilde
om til dette (4pc)
Bilde

Hvordan bør jeg gå frem?
Lurer på hvilke woodhoops jeg bør kjøpe, og hvor?
Hva bør jeg beise(?) trommene med for å oppnå ca. den finishen, og hvilken fremgangsmåte?
Settet har originalt woodhoops på basstromma, men skal ha disse i naturell trefinish, finnes det noen måte fikse dette på så det ser skikkelig ut. Eller må jeg rett og slett kjøpe nye, evt. hvor?

Utrolig fint hvis noen tar seg tid til å hjelpe meg litt med å komme i gang med prosjektet. Catalina Jazz settet har jeg planer om å kjøpe brukt på finn/ebay, hvis jeg kommer over en bra deal. Har valgt dette settet for det er kvalitets sett til en billig penge, med de perfekte størrelsene.
Trusl skrev:... kle av deg og spill Bleed av Meshuggah på rumpa di! :)

Brukeravatar
bugge

Re: Rewrappe og "fikse opp" trommesett.

Legg inn av bugge » 25 jul 2009 22:00

Tar du av wrappen på trommene vet du aldri hva som befinner seg bak. En grunn til at lakkerte (transparerte) trommer koster mer er at da må veden være plettfri, og da er det færre trommer som kan brukes. Du risikerer med andre ord at treverket bak trommene er skikkelig stygt, spesielt siden catalina jazz er ekstremt billige saker. Du bør kanskje derfor velge en gjennomgående farge som skjuler veden alt etter hvordan ditt sett blir seende ut.

Anngående hoops til basstromme så ser dette ut som hoops med innlegg, noe som betyr at det er frest ut et lite spor i hoopen som innleggswrappen ligger i, slik at hoopen skal bli jevn. Du må derfor slipe ned resten av hoopen til den blir like høy som innleggssporet eller eventuelt kjøpe nye hoops.

De billigste woodhoopene til tamme er nok maxtone. Disse kan selvsagt oljes/beises slik du vil ha dem. For ekstra staslige og dyre hoops sjekk ut stellar eller iron city!

http://www.ironcitydrumworks.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stellardrum.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zz skrev:Argumentet "ikke kritiser noe hvis du ikke kan gjøre det bedre selv" står like støtt som en afrikansk stråhytte. Verden ville vært ganske vanskelig hvis man bare kunne kritisere de som var dårligere enn deg. Barnehageargument, spør du meg.

Brukeravatar
mofle
Sted: Kristiansand

Legg inn av mofle » 26 jul 2009 02:44

Kjøp deg heller veneer, da får du det fint uansett! Kinatrommer har ofte en tendens til å være litt variable i treverket, s¨det kan være risky business å ta av wrappen for å beise. Kjøp stellar hoops, de er teh sheet
ToBBa skrev:jeg er full

Brukeravatar
Audun Rosslund
Moderator
Moderator
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg inn av Audun Rosslund » 26 jul 2009 11:02

Det ligger et catalina jazz på Finn til 3500,- nå, inkl. noe snacks. Kast deg over før det blir for sent!

Brukeravatar
Herr Wappi

Legg inn av Herr Wappi » 26 jul 2009 14:39

Har allerede meldt interessen! :) Har en annen ting jeg også lurer litt på, lurer på om jeg heller skal kjøpe meg et gammelt roundbadge Gretsch, Rogers, Luddy elns i en fet finish jeg liker. Har blitt forelsket i "skitne" finisher, som jeg synes var fæle for 6 mnd siden :p

Bilde

Theorgrin

Legg inn av Theorgrin » 27 jul 2009 00:42

den finishen den var vel ikke skitten, bare kvasi-kvalm.

Brukeravatar
bugge

Legg inn av bugge » 27 jul 2009 19:50

Helt enig. Den var ikke kvalm.
Zz skrev:Argumentet "ikke kritiser noe hvis du ikke kan gjøre det bedre selv" står like støtt som en afrikansk stråhytte. Verden ville vært ganske vanskelig hvis man bare kunne kritisere de som var dårligere enn deg. Barnehageargument, spør du meg.

Brukeravatar
Audun Rosslund
Moderator
Moderator
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg inn av Audun Rosslund » 28 jul 2009 18:39

Herr Wappi skrev:Har allerede meldt interessen! :) Har en annen ting jeg også lurer litt på, lurer på om jeg heller skal kjøpe meg et gammelt roundbadge Gretsch, Rogers, Luddy elns i en fet finish jeg liker. Har blitt forelsket i "skitne" finisher, som jeg synes var fæle for 6 mnd siden :p
For all del, men da må du jo betale deretter.

Brukeravatar
mofle

Legg inn av mofle » 28 jul 2009 22:55

Herr Wappi skrev: kjøpe meg et gammelt roundbadge Gretsch
Hvor mye penger har du egentlig? :P RB gretch koster fort 5-6 x så mye som Ludwig/Slingy fra samme æra med samme str.

Brukeravatar
Herr Wappi

Legg inn av Herr Wappi » 28 jul 2009 23:06

Nja, jobber døgnet rundt så penger blir det fort. Har i tillegg utrolig mye utstyr som skal bort. Når det er sagt har jeg ikke på noen måte bestemt meg for hva det blir, og når det blir.

Brukeravatar
mofle

Legg inn av mofle » 28 jul 2009 23:22

Ok... Husk å spare opp rundt 50-60 lapper for et originalt bop rb gretch da :)

Brukeravatar
Herr Wappi

Legg inn av Herr Wappi » 28 jul 2009 23:29

Der forsvant den tanken like fort som den! Lol :p
Skal ha et sett i bop-størrelser, med større utvalg av vintage finisher enn Club Jazz, men klarer ikke bestemme meg. Kanskje New Classic?

Brukeravatar
bugge

Legg inn av bugge » 29 jul 2009 00:03

Har ikke New Classic kun tre finisher?

Brukeravatar
mofle

Legg inn av mofle » 29 jul 2009 00:54

buggesen skrev:Har ikke New Classic kun tre finisher?
Samma det. De låter bra som bare faen

Brukeravatar
bugge

Legg inn av bugge » 29 jul 2009 09:14

Jo, enig, men han snakket om noe med flere finisher.

Svar