Roskilde 2009

Diskusjon av musikk, bilder av trommesettet ditt, videoer, egen innspillinger osv postes her.
Brukeravatar
JTS
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Roskilde 2009

Legg inn av JTS » 07 jul 2009 15:20

Var sjukt irriterande at alle sang med heile tida på mew, spessielt når han ikkje har ei veldig kraftig stemma som ikkje bryt igjennom lydbilde med 15000 idiotar som syng med. Men veldig kult lydshow som gjorde det ganske atmosferisk, men klarte ikkje nyta konserten veldig eg heller.

Mine høgdepunkt var FNM, dungen, volbeat, satyricon(sjølv om det var litt fucka så tidlig på dagen). slipknot var og kult synst eg, gammal slipknot fan her. noko av det første eg høyrte på når det gjeld metall, og det å sjå dei live var kult. Publikum tok bra av på slutten.
JUMP THE FUCK UP :thumbup:
Spoiler:
Drummers are a bit like house flies. They're born, they make a noise, then they die. - Jeremy Clarkson

Brukeravatar
mhv

Legg inn av mhv » 07 jul 2009 16:04

Syns de virker så ekstremt utbrent, jeg. Slipknot, altså.
What? No pudding!?

Brukeravatar
Wildbird
Sted: Halsnøy, Sunnhordland

Legg inn av Wildbird » 07 jul 2009 16:08

Skulle så gjerne sett Dungen.
Hva spilte de?
Sensuell trommelurifaks!
Ludwig Accent Custom OPPDATERT

Brukeravatar
Seasons
Sted: Nesodden
Kontakt:

Legg inn av Seasons » 07 jul 2009 16:09

Fy faen så fett det var! Bodde ca midt på C, det var konge. Jeg så Gangbe Brass Band, hehe, det var kult. Mine høydepunkter var nok Katzenjammer, Gojira, ISIS, Mew, Håkan Hellstrøm, Slipknot og Neurosis. Slipknot tok helt ekstremt av, selv om jeg ikke liker musikken. Har aldri vært med på en mer voldelig konsert. Også likte jeg at Scott Kelly fra Neurosis head-butta mikrofonstativet!
Tama Rockstar
Last.fm
I have found some kind of temporary sanity in this shit, blood and cum on my hands

Brukeravatar
Harrgh
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Harrgh » 07 jul 2009 17:10

Byzancedude skrev:
Harrgh skrev:Jeg var på roskilde i ca. 3 timer... gjorde gig og slappet av med venner og kolleger backstage før vi dro videre mot metalcamp minus all bagasje (Kastrup/SAS må brenne!!!)...
For satyricon?

Kor budde folk?..eg budde på c, ikkje langt unna togstasjonen...

Yup - vi bodde på crappy Comfort Hotel Østerport i København, rom rett ved siden av godslinjen til togene :wallbash: :realmad:

Brukeravatar
JTS
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av JTS » 07 jul 2009 17:55

cool....den konserten va genial..skulle kanskje vore litt seinare men fortsatt genial :thumbup:
Spoiler:
Drummers are a bit like house flies. They're born, they make a noise, then they die. - Jeremy Clarkson

Brukeravatar
estimate
Sted: Bergen

Legg inn av estimate » 10 jul 2009 13:56

Seasons skrev:Fy faen så fett det var! Bodde ca midt på C, det var konge. Jeg så Gangbe Brass Band, hehe, det var kult. Mine høydepunkter var nok Katzenjammer, Gojira, ISIS, Mew, Håkan Hellstrøm, Slipknot og Neurosis. Slipknot tok helt ekstremt av, selv om jeg ikke liker musikken. Har aldri vært med på en mer voldelig konsert. Også likte jeg at Scott Kelly fra Neurosis head-butta mikrofonstativet!
Ow yeah! Gojira, Mew og Coldplay (!) var mine terningkast 6-konserter. Neurosis var også der oppe, var på platesigneringen etterpå og fikk hilst på gutta. Slipknot var så som så, det ble aldri det helt store.

Brukeravatar
estimate

Legg inn av estimate » 10 jul 2009 13:57

Wildbird skrev:Skulle så gjerne sett Dungen.
Hva spilte de?
Skulle ønske jeg kunne svare deg, men jeg sovnet (stående!) et par ganger i løpet av konserten, av trøtthet og utmattelse. De som klarte å holde seg våken mente det var veldig bra.

Brukeravatar
estimate

Legg inn av estimate » 10 jul 2009 14:00

Byzancedude skrev:Var sjukt irriterande at alle sang med heile tida på mew, spessielt når han ikkje har ei veldig kraftig stemma som ikkje bryt igjennom lydbilde med 15000 idiotar som syng med. Men veldig kult lydshow som gjorde det ganske atmosferisk, men klarte ikkje nyta konserten veldig eg heller.
Må si at det var fantastisk, delvis FORDI alle sang med. Jeg stod ganske langt bak, og allikevel var alle med på alle låtene. Men jeg slet ikke med å høre vokalisten, som sang helt enormt.
Byzancedude skrev: Mine høgdepunkt var FNM, dungen, volbeat, satyricon(sjølv om det var litt fucka så tidlig på dagen).
Satyricon må ha hatt tidenes dårlige setlist. Mulig de spilte en gammel låt først (måtte jo løpe etter Gojira og gikk glipp av en to-tre låter), men ellers var det jo kun fra de tre siste skivene. Føles som å kjøre en Ferrari i 80 km/t.

Brukeravatar
estimate

Legg inn av estimate » 10 jul 2009 14:01

Zz skrev:Da er jeg tilbake. Støtte på figure og estimate og hadde forumtreff. Koselige karer!
Det var hyggelig! Fisk!

Brukeravatar
Audun Rosslund
Moderator
Moderator
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg inn av Audun Rosslund » 10 jul 2009 16:29

Coldplay var utrolig ja. Det mobil-opplegget var dritkult, og ikke minst Billie Jean!

Brukeravatar
cadex

Legg inn av cadex » 06 aug 2009 14:16

Wildbird skrev:Skulle så gjerne sett Dungen.
Hva spilte de?
Dungen spilte en god blanding fra hele diskografien, det tok litt tid for dem å bli skikkelig varm i trøyen (om enn metaforen ikke helt passer for en så kokende varm dag), men de leverte likevel en veldig god konsert. Jeg var nok langt fra helt klar i hodet på tidspunktet, men jeg husker (i ingen spesiell rekkefølge): Panda, Festival, Stock och sten, Du ska inte tro att det ordnar sig, Ta det lugnt, Sol och regn.

Generelt sett var Roskilde i år en vanvittig fin musikalsk opplevelse. Ergret meg over lyden under Mars Volta, men energien var der likevel, var så giret på gigen at jeg ikke brydde meg likevel. Klarer ikke bestemme meg for beste konserten, det var rett og slett så mye bra musikk der i år, men en av de beste overraskelsene var Amadou & Mariam, to blinde afrikanske musikere med et fint orkester i backup, som skapte fantastisk stemning og groovet skikkelig. Ja, og kanskje Neurosis-konserten hvor to karer dukket opp i publikum kun iført ryggsekk og sandaler.

Svar