Premier Resonator og Paiste

Diskusjon av musikk, bilder av trommesettet ditt, videoer, egen innspillinger osv postes her.
Svar
Brukeravatar
viktors
Sted: NorTrønødælag.
Kontakt:

Premier Resonator og Paiste

Legg inn av viktors » 09 aug 2007 21:23

Vel, dette er da mitt Premier Resonator fra mellom 87-89 ett sted
En del av settet som Diesel Dahl brukte i studio, og noe live
Diesel hadde to basstrommer, og to-tre flere tammer enn det som er på mitt..

Tidenes feteste finish.

Nye bilder:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Info om resonator serien.
Spoiler:
The Resonator Series was introduced by Premier in 1972 and was originally called the 'Kenny Clare' series.

The Resonator concept was invented by Alan Gilbey, a UK custom drum builder who still makes drums today. He came up with the idea of adding an inner shell to the 50's WFL snare of his friend Kenny Clare, Kenny tried out the snare and eventually an entire kit was fitted with the inner liners.

Unlike many modern drums, nearly all drums 30+ years ago were thin shelled with support rings, the inner shell was cut to size and 'sprung' into place on the support rings creating a cavity between the main shell and the inner shell. Kenny toured with the USA with his Resonator WFL kit and they presented the idea to Premier drums. The Kenny Clare kit appeared in the 1972/3 brochure but by 1975, the kit was renamed 'Resonator' and was the first range of drums from Premier with a 'secondary' brand name.

Visually, the Resonator range looked identical to the regular Premier drums, apart from the 'R' logo that appeared in the bottom right quarter of the bass drum reso head. By 1978, Resonator had it's own wrap configuration which sported a black hoop inlaid into the main wrap of each drum approximately a third from each drum's resonant head. In the late 70's, the range gained a small badge under the main Premier 'P' badge identifying the drums as Resonators, Premier by this time had a number of 'brands' under the main banner; 'Club' (formerly 'Olympic'), Soundwave (followed on from the short lived mid-range 'Super-Olympic'), Elite (brand for the regular Premier range) and Resonator, all had their own badges under the main Premier badge.

In 1983, Premier launched the 'Black Shadow' range which was essentially a Resonator range but with single tension lugs, deep shells and a purple/black lacquer. This range ran alongside the Resonator range for a few years until the 'Black Shadow' was absorbed into the Resonator line and was fitted, by then with hi-tension lugs, as were all the late 80's and early 90's ranges.

Resonator disappeared around 1992 and are now considered quite collectible, especially earlier, 70's examples.

Premier Resonator
Not just a new outfit, but a new kind of outfit

Few drummers in the world do as many gigs as Kenny Clare, and not many of those do as many different kinds of gigs. So when he teamed up with Premier to create this new professional outfit, the result literally had to be able to do it all and do it all better.

The Premier Resonator does it better by doing it differently. Resonator drums have double shells — a conventional outer shell, plus a thin inner shell separated from it by a pocket of air. We call it Resonator because that's exactly what it is — a sound box inside the drum that produces 18% greater volume. We know because we've tested it electronically. You'll know the minute you try this remarkable new set. The Resonator outfit includes all of the most desirable Premier features, and will give you the ultimate in sound, power, and performance.

Sept 1977
Sjekk ut bandet mitt "New Brian"
Link i signaturen!
Sist redigert av viktors den 31 jan 2011 14:01, redigert 24 ganger totalt.

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 09 aug 2007 21:34

Kult oppsett og nydelige cymbaler. Fargen derimot skal jeg ikke si noe om. :D
Klikk her for å besøke oss på Facebook.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Ta kontakt med oss på dag @ trommeportalen.no

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator
Sted: Tomter, Østfold

Legg inn av Marius84 » 09 aug 2007 21:37

I grunn samme som Dag her :). Tøft oppsett/cymbaler, er ikke fullt så fan av finishen... Skiller deg ut i alle fall da!
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Brukeravatar
viktors
Kontakt:

Legg inn av viktors » 09 aug 2007 21:40

Haha! :D
Jeg viste det ^^,
Får håpe det er noen som liker den da..
Jeg HATA det når jeg fikk det! Men etter å hatt det i 5 år, så synes jeg bare det er tøft :D

Brukeravatar
PushkiN
Sted: Norway Oslo
Kontakt:

Legg inn av PushkiN » 10 aug 2007 15:32

smuud finish. fet ride, likte også skarpen,er det god lyd i den?
hi fans

Brukeravatar
Audun Rosslund
Moderator
Moderator
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg inn av Audun Rosslund » 10 aug 2007 21:07

Flott oppsett, mye mer ryddig når man skalerer litt ned, hvertfall i de fleste tilfeller. Jeg liker ikke helt finishen jeg heller, men tror hele intrykket hadde blitt mye bedre om du hadde en annen skarp, evt. omlakkert den.

Brukeravatar
Octavarium
Sted: Skjetten

Legg inn av Octavarium » 11 aug 2007 02:26

"Rosa jeg liker bare ting hvis de er rosa, hva sa du sa du grønn?" ;P fett sett men NYDELIGE cymbaler, skulle gjerne hatt no Colorsound sjæl;) hvordan funker rude chinaen?
Grip Dagen!

Premier Cabria XPK

"Eat my ass and balls"

Brukeravatar
Stronghold

Legg inn av Stronghold » 11 aug 2007 14:48

Stadig harry trommer, men kule cymbaler!! Colorsounden ser rå ut :p

Brukeravatar
alyndrummer
Sted: Harpefoss
Kontakt:

Legg inn av alyndrummer » 11 aug 2007 17:10

Ja, jeg digger fortsatt cymbalene dine:D Og om settet låter bra, så er det no problem;)
Hovedsett:8-pc Mapex VX
Mer om meg: Myspace | YouTube
Band: Prometheus | Alyn

Brukeravatar
Stronghold

Legg inn av Stronghold » 11 aug 2007 17:14

Har alltid tenkt at colorsounds må være så rene som mulig og sånt, men din har noen flekker, og på avstand har jo ikke det noe å si.

Brukeravatar
Audun
Sted: Levanger/Inderøy

Legg inn av Audun » 12 aug 2007 13:31

Jeg liker faktisk fargen på en måte, selv om den er litt harry :P
Digger cymbalene dine da.
Sonor Delite

Stolt medlem av Spambroderskapet og diverse andre klaner og allianser.

Brukeravatar
viktors
Kontakt:

Legg inn av viktors » 13 aug 2007 00:47

PushkiN skrev:smuud finish. fet ride, likte også skarpen,er det god lyd i den?
Hehehehe.... Den trøkker ja for å si dett sånn..
Jeg har ikke vært borti noen som jeg synes knuser den enda nei.
Sist redigert av viktors den 22 des 2007 17:39, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
viktors
Kontakt:

Legg inn av viktors » 13 aug 2007 00:48

Stronghold skrev:Har alltid tenkt at colorsounds må være så rene som mulig og sånt, men din har noen flekker, og på avstand har jo ikke det noe å si.
Ja, den har noen flekker.
Disse svarte som er ved CS logoen har jeg sett på flere..
Skjønner ikke hva det kommer av.
Finishen er jo vanskelig å holde strøken når man spiller med den.
Lyden er knall, flere som har kommentert det.

Brukeravatar
viktors
Kontakt:

Legg inn av viktors » 21 aug 2007 19:31

Octavarium skrev:"Rosa jeg liker bare ting hvis de er rosa, hva sa du sa du grønn?" ;P fett sett men NYDELIGE cymbaler, skulle gjerne hatt no Colorsound sjæl;) hvordan funker rude chinaen?
Oj, denne så jeg ikke! Hehe :p
Rude chinaen funker perfekt!
Den er mørk, tung, lett og mestre, meget eksplosivt, og kan spille HØYT i volum! Men ved lettere slag, og hvis jeg tilter den, så funker den til lettere musikk også.

Brukeravatar
AudunD.
Sted: Bergen

Legg inn av AudunD. » 14 okt 2007 12:18

Dritfet farge mann :D Heftige cymbaler og :thumbup:

Fred.

Svar