Ulver

Diskusjon av musikk, bilder av trommesettet ditt, videoer, egen innspillinger osv postes her.
Svar
Brukeravatar
Seasons
Sted: Nesodden
Kontakt:

Ulver

Legg inn av Seasons » 28 nov 2007 23:23

Norsk band som har vært innom Black Metal, folkemusikk, ambient og alt i mellom. Jeg elsker virkelig de to siste platene, Blood Inside og Shadows of the Sun. Noen andre som liker de?
Tama Rockstar
Last.fm
I have found some kind of temporary sanity in this shit, blood and cum on my hands

Brukeravatar
Trusl

Legg inn av Trusl » 29 nov 2007 00:31

For å være HELT ærlig har jeg hørt de to siste av Ulver. Men, jeg digger skivene "Bergtatt Et Eventyr i 5 Kapitler", "Kveldssanger" og andre black- og folk metal albumene!! En av skivene er spilt inn i skæven med 4/8 spors recorder :P

Brukeravatar
Seasons
Kontakt:

Legg inn av Seasons » 29 nov 2007 00:32

Det er nok bare en myte, men de produserte den med dårlig kvalitet med vilje ja, sånn som mange andre Black Metal-band gjorde på den tiden.
Tama Rockstar
Last.fm
I have found some kind of temporary sanity in this shit, blood and cum on my hands

Brukeravatar
Trusl

Legg inn av Trusl » 29 nov 2007 00:36

OK! Hadde vært litt moro om det hadde vært sant, men litt usannsynlig. Liker/ har du hørt kveldssanger?
http://instantrimshot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Seasons
Kontakt:

Legg inn av Seasons » 29 nov 2007 00:37

Har ikke satt meg inn i de tidligere albumene, men har forstått det som at den er kun akustisk eller noe?
Tama Rockstar
Last.fm

Brukeravatar
Trusl

Legg inn av Trusl » 29 nov 2007 00:39

Stemmer! Hele kveldssanger skiva er uten trommer. Bare rolige, akustiske og fine riff som man kan sovne på et blunk av! Sykt fet skive og EKSTREMT deilig/ avslappende å høre på. (Bra produksjon på den skiva, faktisk)

Theorgrin

Legg inn av Theorgrin » 29 nov 2007 01:59

Hverken ulver eller noen av de tidlige bandene produserte dårlig lyd med vilje. Ja, de ville ha "sint" lyd, men fenomenet" dårlig lyd" var grunnet dårlig økonomi, de hadde ikke råd til bedre. Så finnes det nå band som tror det skal være sånn og har begynt å produsere musikken sin med dårlig lyd med intensjon. Ta for eksempel bare Emperor, Satyricon, Mayhem osv. De har selvfølgelig bare hatt bedre og bedre produksjon på sine utgivelser for hver utgivelse, med suksess kommer penger og støtte fra labels. Med unntak av Mayhem sin siste skive som, Mayhem som tror de er black metal scenens konger og som kan gjøre som de vil, de produserte en plate med dårligere lyd enn De Mysteriis platen, bare for å vise at det fortsatt er de som bærer fanen. Pisspreik spør du meg, både bandet og platen, de har ikke prestert siden De Mysteriis.

Men dette var da et voldsomt sidesprang, tilbake til ulver. Bergtatt er noe av det beste som er kommet ut av den norske 90-talls scenen. Driver å diskuterer litt Ulver med filosofilæreren min, han er elektro-fan, så det er litt motstridende meninger ute og går. Etter Nattens Madrigal gikk det nedover etter min mening...

Brukeravatar
estimate
Sted: Bergen

Legg inn av estimate » 29 nov 2007 02:30

For å føre ditt sidesprang videre, så er faktisk faktisk GdoW albumet jeg setter høyest på mayhems liste. Mye flott der. Nå er jeg riktignok eneste i norge (verden?) som synes akkurat det, men allikevel.

Uansett, Darkthrone er vel også et godt eksempel på et band som har beholdt sitt skitne upolerte lydbilde gjennom hele discografien, de er faktisk så gjennomført at det er ganske respektabelt.

Tilbake til topic, jeg har hørt litt på spesielt bergtatt, og synes det er ganske trivelig til tider. Min fetter er blodfan, og gjorde at jeg lastet ned en tilfeldig sang en gang for rundt 7(?) år siden. Det var en skikkelig guffen låt som jeg viste til vennene mine for å vise hvor hardt ting kunne bli. Ganske morsomt å tenke på den dag i dag. Sangen er hentet fra albumet Nattens Madrigal - Aatte Hymne til Ulven i Manden, og er faktisk innspilt i skogen på en 8-track :) Veldig veldig skitten lyd på den der, men med et nydelig akustisk midtparti.

Brukeravatar
Trusl

Legg inn av Trusl » 29 nov 2007 08:58

estimate skrev:For å føre ditt sidesprang videre, så er faktisk faktisk GdoW albumet jeg setter høyest på mayhems liste. Mye flott der. Nå er jeg riktignok eneste i norge (verden?) som synes akkurat det, men allikevel.
Grand Declaration Of War er BRA! Digger den skiva, en av de 3 beste av Mayhem :thumbup:

Theorgrin

Legg inn av Theorgrin » 29 nov 2007 15:32

darkthrone ja, liker ikke å bruke dem som eksempel i slike sammenhenger, i og med at de startet som et deathmetal band med god produksjon på den første skiven. dessuten har de vel egentlig gått hen og blitt et black 'n' roll punk band.

Brukeravatar
Andy

Legg inn av Andy » 29 nov 2007 16:19

Liker veldig godt begge periodene til Ulver. Spesielt Bergtatt, Kveldssanger og Perdition City er plater jeg setter høyt, men hører mye på Blood Inside og Shadows of the Sun om dagen. Nattens Madrigal har jeg ikke våget å sjekke ut ennå, men er visst veldig bra om man takler den skitne produksjonen har jeg hørt ...

Brukeravatar
Seasons
Kontakt:

Legg inn av Seasons » 29 nov 2007 16:38

Theorgrin skrev:Hverken ulver eller noen av de tidlige bandene produserte dårlig lyd med vilje. Ja, de ville ha "sint" lyd, men fenomenet" dårlig lyd" var grunnet dårlig økonomi, de hadde ikke råd til bedre.
På de to foregående albumene så har de jo bedre produksjon enn på tredjeplata, så det med økonomisk grunnlag er ikke helt holdbart. Dessuten har de selv uttalt at de gjorde lyden skittent med vilje.

Og til Estimate: Igjen, de tok ikke opp tredjeskiva i skauen med båndopptaker, det er bare en myte
Tama Rockstar
Last.fm

Brukeravatar
alyndrummer
Sted: Harpefoss
Kontakt:

Legg inn av alyndrummer » 29 nov 2007 17:22

estimate skrev:For å føre ditt sidesprang videre, så er faktisk faktisk GdoW albumet jeg setter høyest på mayhems liste. Mye flott der. Nå er jeg riktignok eneste i norge (verden?) som synes akkurat det, men allikevel.
Jeg er faktisk enig, selv om jeg liker Chimera bedre enn både det og Mysteris, som er mine topp 3 tror jeg.
Ulver har jeg ikke satt meg inn i, kanskje jeg burde?
Hovedsett:8-pc Mapex VX
Mer om meg: Myspace | YouTube
Band: Prometheus | Alyn

Theorgrin

Legg inn av Theorgrin » 30 nov 2007 13:14

Seasons skrev:På de to foregående albumene så har de jo bedre produksjon enn på tredjeplata, så det med økonomisk grunnlag er ikke helt holdbart. Dessuten har de selv uttalt at de gjorde lyden skittent med vilje.
selvfølgelig er det holdbart. det er nok ikke sånn at de studioene som tok imot slike band på den tiden alle hadde lik lyd. dessuten så brydde man seg ofte ikke om det ferdige produktet så mye som man gjør idag. de ville bare ha musikken sin i hånden, og det var ofte nok. Om ulver har uttalt seg om det, så tror jeg ikke de snakker for alle.

Brukeravatar
Seasons
Kontakt:

Legg inn av Seasons » 30 nov 2007 16:53

Gorgoroth har også sagt i intervjuer at de produserte de tidlige platene sine med dårlig lyd intensjonelt
Tama Rockstar
Last.fm

Svar