Pearl Masters MMP

Diskusjon av musikk, bilder av trommesettet ditt, videoer, egen innspillinger osv postes her.
Svar
Brukeravatar
Zz
Sted: Gjøvik

Pearl Masters MMP

Legg inn av Zz » 12 aug 2007 10:30

Starter opp igjen den gamle tråden min.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Størrelser er 10x8, 12x9,13x10, 16x16 og 22x18.

Cymbaler er 14" Sabian AA regular hi-hat;
16", 17" og 18" Ziljian A Custom Fast Chrash,
Ziljian A Custom 10" Splash,
20" Sabian AAX Stage Ride,
18" Zildjian ZTB Crash og China

Det nye oppsettet:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Sist redigert av Zz den 10 apr 2008 15:08, redigert 2 ganger totalt.
Pearl Masters MMP

Stolt medlem av Spambroderskapet!
Spoiler:

Brukeravatar
Jonas
Sted: I skjegget til gud

Legg inn av Jonas » 12 aug 2007 11:07

:O
Nydelig det her da! Ser dyrt ut ;) ! Kult teppe...
Peace DNA, Bosphorus og Zildjian
Blue Cold Cucumber Salts

Brukeravatar
Zz

Legg inn av Zz » 12 aug 2007 11:52

Takk for det! Teppet er fantastisk.

Lurer på om noen kommer til å legge merke til at badget på 10" er annerledes, og finne ut av det er en BRX. :P

De var tomme for 10" MMP, så jeg gikk for den med det argumentet at i Reference blander de uansett de to tretypene. Heldigvis er ikke lyden helt annerledes i den. Ingen har tenkt over det hittil i hvert fall.
Pearl Masters MMP

Spoiler:

Brukeravatar
Jonas
Sted: I skjegget til gud

Legg inn av Jonas » 12 aug 2007 11:58

ser det jo nå. jaja, så lenge det ikke høres forskjellig ut...
Peace DNA, Bosphorus og Zildjian
Blue Cold Cucumber Salts

Brukeravatar
Stronghold

Legg inn av Stronghold » 12 aug 2007 14:41

Scvhææære bilder, men nydelig sett. Gromt oppsett, og hvit reso gjør seg.

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator
Sted: Tomter, Østfold

Legg inn av Marius84 » 12 aug 2007 14:59

Tøft sett! Masters er gromme trommer. Vurderer om jeg skal ta steget opp til Reference etterhvert, hvis jeg skal gå for Pearl trommer da, fortsatt usikkert...
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Brukeravatar
Audun
Sted: Levanger/Inderøy

Legg inn av Audun » 12 aug 2007 15:06

Jeg la merke til at 10" var BRX i den forige tråden. Uansett, råkult sett, liker oppsettet veldig godt.
Sonor Delite

Stolt medlem av Spambroderskapet og diverse andre klaner og allianser.

Brukeravatar
Zz

Legg inn av Zz » 12 aug 2007 15:09

Bare trommene mine hadde koster 47600 kr hvis de var Reference. :P Ikke billige saker.

Har flyttet 13" til "gulvet", og senket 10" og 12" drastisk, og plassert dem til venstre for basstromma. Liker det mye bedre. Da kan jeg også ha riden der jeg liker å ha den, litt over basstromma.

Skal legge opp noen bilder, men moren min dro med kameraet på slektstevne. :P
Pearl Masters MMP

Spoiler:

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator

Legg inn av Marius84 » 12 aug 2007 15:14

Zz skrev:Bare trommene mine hadde koster 47600 kr hvis de var Reference. :P Ikke billige saker.

I Norge ja :whistle . Ikke tale om at jeg handler fra Norge om det er snakk om nytt sett, hehe.... I verste fall kjører jeg til Tyskland kun for å hente det.
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Brukeravatar
Zz

Legg inn av Zz » 12 aug 2007 15:22

Sender du et bilde av ansiktsutrykket ditt når tollerne vinker deg til siden? :P

Men selv med moms lønner det seg nok, da.
Pearl Masters MMP

Spoiler:

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator

Legg inn av Marius84 » 12 aug 2007 15:34

Som regel gjør det nok det, og har faktisk fått trommer fra Tyskland to ganger tidligere uten å måtte betale moms, det er faktisk mest sånn at det er ren uflaks de gangene du blir stoppa. Tar du ut trommene fra esker, legger de blant klær og slikt med mye annet bagasje i bilen, skal det i grunn en del til før de krever betaling. men det er nå min erfaring da, sikkert andre som kan si noe annet... Går også an å kjøre en annen vei enn ved Svinesund, med ofte enda færre sjekker. Så det finnes nok av smutthull, selv om selvfølgelig man bør regne med å måtte betale. Men i forhold til norsk pris sparer man uansett tusenlapper, selv med norsk moms. For å si det slikt, en Reference shellpack med basstromme, tre tammer og tomholdere koster 21800 kr ferdig tilsendt fra Tyskland, medberegnet norsk moms... Så kan man jo lure på hvordan norske butikker kan forsvare prisnivået sitt...

Men nok off-topic, fint sett du har som sagt, liker godt Masters serien. Er ikke helt sikker på om jeg liker den nye logoen så godt, synes den forrige i grunn var best. men det er bare smådetaljer...
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Brukeravatar
Audun Rosslund
Moderator
Moderator
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg inn av Audun Rosslund » 12 aug 2007 17:02

Den nye logoen er bra stygg. Vurder Masters Custom som mitt neste sett, men har egentlig ingen heite finisher.

On topic: Flott sett, veldig komfortabelt oppsett!

Brukeravatar
Zz

Legg inn av Zz » 12 aug 2007 17:43

Takk for alle kommentarer!

Synes den nye logoen er fin, jeg. :P Den gjør seg godt på basstrommeskinnet. ;)

Bilde

Hva synes dere om gamlesettet mitt? Cymbalene koster 8 ganger mer enn settet. :P Det er et Ludwig Accent Combo. Men sammenlignet med for eksempel et Pearl Target til bare en lapp mindre er det mye for pengene. Helt greit til en nybegynner.

Bilde

Bilde
Pearl Masters MMP

Spoiler:

Brukeravatar
Octavarium
Sted: Skjetten

Legg inn av Octavarium » 12 aug 2007 18:43

N1ce:)
Grip Dagen!

Premier Cabria XPK

"Eat my ass and balls"

Brukeravatar
Dag T

Legg inn av Dag T » 12 aug 2007 21:00

Marius84 skrev:Som regel gjør det nok det, og har faktisk fått trommer fra Tyskland to ganger tidligere uten å måtte betale moms, det er faktisk mest sånn at det er ren uflaks de gangene du blir stoppa. Tar du ut trommene fra esker, legger de blant klær og slikt med mye annet bagasje i bilen, skal det i grunn en del til før de krever betaling. men det er nå min erfaring da, sikkert andre som kan si noe annet... Går også an å kjøre en annen vei enn ved Svinesund, med ofte enda færre sjekker. Så det finnes nok av smutthull, selv om selvfølgelig man bør regne med å måtte betale. Men i forhold til norsk pris sparer man uansett tusenlapper, selv med norsk moms. For å si det slikt, en Reference shellpack med basstromme, tre tammer og tomholdere koster 21800 kr ferdig tilsendt fra Tyskland, medberegnet norsk moms... Så kan man jo lure på hvordan norske butikker kan forsvare prisnivået sitt...

Men nok off-topic, fint sett du har som sagt, liker godt Masters serien. Er ikke helt sikker på om jeg liker den nye logoen så godt, synes den forrige i grunn var best. men det er bare smådetaljer...

Dei kan ikkje forsvara prisnivået sitt, og dei må snart på banen p.g.a. norske trommisar er lei av det og veit at dei har alternativ - les: internett

Svar