Jeg har de siste årene hatt en stor interesse for trommer, og jeg føler at den stadig vokser. Jeg har aldri spilt trommer i livet mitt (er 20 år), men kunne egentlig godt tenke meg å starte nå, særlig etter at jeg testet et trommesett på 4Sound i Oslo.
Her er et trommesett jeg har sett meg ut: http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=636453&artno=192018
Har i grunnen ikke noen planer om å starte eller bli med i noen band, mest bare for moro og glede. Av musikkerfaring så kan jeg si at jeg spilte klassisk gitar for noen år siden (sluttet etter at jeg hadde spilt det i ca. fire år).
Av musikk og lyd må jeg si at jeg er veldig glad i metal, særlig black- og death metal. Trommesettet som det linkes til er det samme som jeg testet på 4Sound, og jeg likte lyden og kvaliteten veldig godt. Og så, det store spørsmålet: Passer dette settet til en nybegynner som meg? Det er liksom ikke for avansert, men samtidig godt nok for en nybegynner?
Settet er ganske dyrt, men jeg er i grunnen villig til å betale litt ekstra for å få et skikkelig sett; vil heller kjøpe noe som er bra enn å sitte med følelsen av at jeg har brukt en del tusen på noe som jeg ikke er 100% fornøyd med. Da føler jeg på en måte at jeg har "tapt" på begge sider, både penger og opplevelse/kvalitet.
Tar gjerne imot innspill og tips om andre sett!